איך עובד רכב חשמלי?

תוכן עניינים

מהו רכב חשמלי ואיך הוא עובד?

איך עובד רכב חשמלי? כולנו מכירים את רכבי הבעירה הפנימית ואת אופן עבודתם. אבל רכבים חשמליים הם חדשים והידע על דרך פעולתם מעט.

שמתם לב לכמות גדולה של רכבים חשמליים בכבישי ישראל? רכב חשמלי הולך להיות הדבר הבא בעולם הרכב.

בדיוק בשביל זה אנחנו פה. הכנו לכם מאמר שיסביר לכם באופן מדויק כל מה שרציתם לדעת על רכב חשמלי.

רכבי בנזין או סולר משתמשים בדלק שנשרף ונותן אנרגיה למנוע. לעומת זאת, האנרגיה ברכב החשמלי היא באמצעות אנרגיה חשמלית מהסוללה.

השימוש בדלק הוא מזהם מאוד, וכמובן יקר במיוחד. לכן השימוש ברכב חשמלי מחולל מהפכה בכל תחום הרכב העולמי.

מאז המצאת המכונית, אין שום חידוש בתחום הנעת הרכבים. לכן מהפכת הרכב החשמלי תופסת תאוצה.

איך עובד רכב חשמלי

איך פועל רכב חשמלי?

כמו שכבר אמרנו קודם, הרכב החשמלי עושה שימוש בסוללה. לכן, ככל שהסוללה תהיה גדולה יותר, כך טווח הנסיעה יגדל.

ברוב הרכבים החשמליים הסוללה היא סוללת ליתיום. אותו ליתיום שנמצא במחשבים ניידים, טלפונים ועוד.

סוללת הרכב אוגרת את האנרגיה בתוכה באמצעות זרם ישר (DC). בתוך הרכב ישנו ממיר מתח שתפקידו להפוך את הזרם הישיר לזרם חילופין.

תפוקת המנוע, פיזור אנרגיה וטעינת הרכב נשלטות ע"י יחידת בקרת הכוח. לכן יחידה זו נקראת המוח של הרכב.

מערכת הבלימה של הרכב החשמלי משתמשת בתנועה של הרכב המייצרת אנרגיה ומשיבה אותה חזרה אל הסוללה. לכן מערכת הבלמים ברכבים חשמליים מחזיקה מעמד הרבה יותר מרכבי בנזין וסולר.

איך הטעינה ברכב החשמלי פועלת?

טעינת הרכב מתבצעת באמצעות עמדת טעינה (ביתית או ציבורית) המזרימה חשמל לתוך הסוללה.

רוב טעינת הרכבים היום מתבצעת בעמדות טעינה ביתיות, אבל לא רק. בישראל פרוסות אלפי עמדות טעינה ברכבי הארץ.

העמדות הציבוריות יהיו לרוב בחניונים מסחריים, קניונים וברחובות ראשיים. נכון להיום ההיצע קטן מהביקוש, לכן קשה להסתמך רק על טעינה ציבורית.

הטעינה הביתית לוקחת מספר שעות, לעומת טעינה ציבורית שלוקחת עד 40 דקות. האנרגיה מהטעינה מאוחסנת בסוללת הליתיום.

עמדת הטעינה היא המקבילה לתחנת הדלק לרכבי בנזין, מה שהופך את הנסיעה ברכב חשמלי לאטרקטיבית. התקנת עמדת טעינה בבית היא תחנת דלק ביתית.

בעלי רכבי בעירה פנימית או רכבי פלאג אין, צריכים לדאוג תמיד לעצור בתחנות דלק. לעומת זאת, בעלי רכבים חשמליים עם עמדת טעינה  פרטית קמים כל בוקר לסוללה מלאה.

מהי התקנת עמדת טעינה ביתית?

שוקלים להתקין בביתכם עמדת טעינה ביתית ולא יודעים איך זה עובד ומה זה דורש?

מהירות הטעינה תלויה בסוג העמדה, בתשתית החשמל ובסוג הרכב. כל רכב יכול לקבל טעינה במהירות שונה.

בדיקת לוח החשמל נועדה כדי לבדוק את מספר האמפר הפנוי בלוח. עמדות ביתיות מהירות הן עמדות של 22KW. 

כדי שעמדות אלו יוכלו לספק את המקסימום בטעינה, נדרש מקום פנוי ל32 אמפר בלוח החשמל.

בישראל תוכלו למצוא מספר חברות מובילות להתקנת עמדת טעינה בבית. הקפידו לבחור בחברה מקצועית, כדי למנוע התקנות מרושלות.

התקנת העמדה היא עבודת חשמל במתח גבוה, לכן החשמלאי המתקין צריך להיות חשמלאי מוסמך.

למי מתאים לרכוש רכב חשמלי?

שוק הרכב החשמלי בישראל מתעורר, אבל לא כל אחד יסתדר עם רכב חשמלי.

תחנות דלק לרכבי בנזין נמצאים כמעט בכל מיקום אסטרטגי בכל עיר. לעומת עמדות טעינה שעדיין לא פרוסות באופן נרחב מספיק.

במצב הנתון, היחידים שיהיה להם קל לנצל את נוחות הרכב החשמלי הם בעלי בתים פרטיים או בעלי חניות בטאבו בבתים משותפים.

מי שיש לו חניה פרטית יכול להתקין עמדת טעינה בחניה שלו, וכך לצמצם ב90 אחוזים את הטעינה בעמדות ציבוריות.

אנו מאמינים שבעתיד הקרוב הפריסה של עמדות הטעינה הציבוריות תכפיל את עצמה. ובכך ההנגשה של טעינת הרכב תהיה זמינה כמעט לכולם.

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!