טעינת רכב חשמלי - המדריך המלא!
- כל מה שחשוב לדעת על טעינת רכב חשמלי בישראל!
- איך מתבצעת הטעינה הביתית או הציבורית?
- טעינה בחניונים או בתים משותפים במהירות!
- טעינת רכב חשמלי מבצעים רק עם המומחים של איבי פוינט!
טעינת רכבים חשמליים
טעינת רכב חשמלי היא ללא ספק המפתח בכל עולם הרכב החשמלי. ללא ידע בטעינת הרכב ובאופציות הטעינה, יהיה קשה מאוד לתפעל רכב חשמלי.
הכנו לכם מאמר מפורט עם כל מה שחשוב לדעת על רכב חשמלי וטעינת הסוללה.
אנחנו מאמינים בעתיד הרכב החשמלי, אצלנו באתר תוכלו לקרוא הכל על עולם הרכבים החשמליים.
כידוע, הרכב החשמלי עובד על סוללה המונעת בחשמל. הבנה מעמיקה באופן הטעינה ובאפשרויות הטעינה יכולה להועיל בתפעול ותחזוקה של רכב חשמלי.
איך פועל הרכב החשמלי?
לפני שנדבר על הטעינה, חשוב מאוד להבין איך עובד הרכב החשמלי.
סוללת הרכב החשמלי ממוקמת בתחתית הרכב. הסוללה היא כמובן סוללת ליתיום המוכרת לנו ממחשבים ניידים או כל מכשיר סלולארי.
וכמו טלפון או מחשב, יש צורך לבצע טעינה. הטעינה ברכב חשמלי מתבצעת בעזרת מטען ביתי או ציבורי.
המטען של הרכב הנקרא גם עמדת טעינה, היא מכשיר המחובר לחשמל בעל כבל מובנה או שקע.
עמדת הטעינה יודעת "לדבר" עם הרכב ולטעון אותו לפי קיבולת הטעינה שלו. וכמובן להפסיק במידת הצורך.
עמדות הטעינה מתחלקות ל- 2, טעינה ציבורית וטעינה ביתית.
מה ההבדל בניהם וכמה זה עולה? על זה נדבר בהמשך.
כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי?
התשובה לשאלה כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי, תלויה בכמה פרמטרים.
שמדברים על זמני הטעינה, חשוב להכיר קודם 2 סוגי טעינה.
טעינה מהירה (DC) וטעינה רגילה (AC).
זמני הטעינה משתנים לפי כל סוג טעינה, השוני בזמנים הוא משמעותי מאוד.
גם סוג הרכב יכול להשפיע על זמן הטעינה. כל רכב חשמלי מגיע עם נתוני יצרן שונים, לכל רכב קיבולת טעינה שונה.
בכל רכב יש קיבולת טעינה ביתית וקיבולת טעינה מהירה.
טעינה רגילה (AC)
טעינה רגילה מתבצעת בעמדת טעינה רגילה עם תשתית חשמל לא גדולה במיוחד.
ניתן למצוא את עמדות הטעינה הרגילות בבתי מגורים, קניונים ובבתי מלון.
מטען לרכב חשמלי AC הוא המטען היחיד שאפשר להתקין בבתי מגורים.
בעוד תוכלו למצוא בקניונים או ברחוב עמדות מהירות. טעינה ביתית תהיה רק בעמדות טעינה רגילות.
זמן הטעינה בעמדות רגילות נקבע לפי הגודל של סוללת הרכב.
ברכבים קטנים יחסית של עד 50 קילוואט סוללה הטעינה לוקחת בערך 4 שעות.
לעומת רכבים עם סוללה גדולה יותר ששם הטעינה לוקחת עד 8 שעות ויותר.
שמדובר על טעינה בבית מגורים, הזמן הוא לא פקטור רציני. טעינת הרכב בבית מתבצעת גם בזמן השינה או בכל זמן אחר שאתם בבית.
לכן, גם אם הזמן הוא 4 שעות או 8 זה לא כל כך משנה. הרי בסופו של דבר אתם קמים בבוקר והסוללה מלאה.
במקרים בהם יש צורך בטעינה מהירה של הרכב. בגלל מגבלת זמן או נסיעה ארוכה, תוכלו להשתמש בעמדה מהירה.
טעינה מהירה לרכב חשמלי (DC)
טעינה מהירה לרכב חשמלי מתבצעת בהספק גבוה מאוד. מפני שהיא צריכה לטעון את הרכב במהירות רבה ככל האפשר.
בדרך כלל הטעינה המהירה תהיה מהירה מאוד עד 80% סוללה. לאחר מכן המהירות תרד משמעותית.
ישנם רכבים חשמליים שאינם מאפשרים טעינה מהירה. אך בכל הרכבים החדשים יחסית כן יש אפשרות לטעינה מהירה.
לכן אם אתם רוכשים רכב חשמלי מיד שניה. שימו לב אם יש אופציה לטעינה מהירה.
עמדות טעינה מהירה בדרך כלל יהיו גדולות יותר מעמדות רגילות בשל ההספק הגבוה. מיקומם בדרך כלל יהיה במקומות אסטרטגיים כמו תחנות דלק, קניונים או רחובות ראשיים.
חשוב לציין, טעינה באופן קבוע בעמדות טעינה מהירות לא בריאה לסוללה. מפני שבטעינה מהירה הסוללה מתחממת, מה שגורם לנזק בטווח הארוך.
עמדות מהירות לא מותקנות בבתי מגורים בשל הדרישה לתשתית חשמל גבוהה. וכמובן בגלל המחיר שמגיע לעשרות אלפי שקלים לעמדה.
טעינת רכב חשמלי בחניונים
חלק נכבד מאוד מבעלי הרכב החשמלי, גרים בבית משותף עם חניון תת קרקעי. טעינת הרכב החשמלי בחניונים מתבצעת כמעט בכל חניון תת קרקעי.
לבעל הרכב החשמלי עם רכב בחניון יש שתי אפשרויות לחיבור התשתית. האפשרות הראשונה היא חיבור ללוח החשמל הפרטי והשנייה היא חיבור ללוח החשמל הציבורי של הבניין.
אנו ממליצים לחבר את התשתית ללוח החשמל הציבורי, מכמה סיבות.
- עומס – ברגע שהחיבור הוא ללוח החשמלי הציבורי ולא הפרטי. הכובד של התשתית יושב על לוח הבניין ולא על הלוח הפרטי. כדאי לעשות זאת כדי לא להכביד על לוח החשמל הפרטי בדירה.
- עלות ההתקנה – בדרך כלל לוח החשמל הציבורי נמצא בחניון עצמו. לכן, מחיר ההתקנה יהיה זול יותר ללוח הציבורי בגלל מרחק קצר יותר.
כמובל שאם אין אפשרות להתחברות ללוח החשמל הציבורי. מפני שוועד הבית לא מאשר או שאין מקום בלוח, ניתן להתקין בלוח הפרטי.
איזה מטען כדאי לבחור?
שוק המטענים החשמליים לרכב מוצף מאוד בעמדות. חלקן מעולות וחלקן פחות. איך תדעו באיזו עמדה לבחור?
השאלה איזה עמדת טעינה לבחור תלויה בכמה משתנים. כמו למשל, סוג הרכב, שנות האחריות וגודל לוח החשמל.
הדבר הראשון שעושים הוא לבדוק את מספר האמפר בלוח החשמל. עמדת טעינה של 22KW דורשת לוח חשמל עם מעל 32 אמפר.
לעומת זאת, עמדת טעינה 11KW דורשת רק מעל 16 אמפר. לאחר בדיקה זאת תוכלו לדעת איזה הספק אתם צריכים.
לאחר מכן, בדקו את הרכב שלכם ואת הקיבולת שלו בטעינה ביתית AC. כל רכב מגיע מהיצרן עם קיבולת שונה (בדרך כלל 11KW).
השלב האחרון הוא שנות האחריות. בדקו היטב את שנות האחריות שאתם מקבלים ומי האחראי.
אם עמדת טעינה מגיעה עם שנה אחריות. זאת אומרת שגם החברה מודעת לחוסר עמידות המוצר, לכן לא מומלץ לרכוש.
בשונה מכך, אם העמדה היא עם שנתיים אחריות ומעלה. וכמובן שנותן האחריות הוא חברה מוכרת ומכובדת. כדאי לבצע רכישה.
ביצוע טעינה בנסיעות ארוכות
כמו שהזכרנו קודם, עמדת טעינה ביתית מעניקה טעינה מלאה ביציאה מהבית. אבל מה קורה אם הנסיעה ארוכה מטווח הנסיעה של הרכב?
במקרים כאלו, אפשר לחשב את מסלול הדרך תוך כדי בדיקה של פריסת עמדות טעינה ציבוריות.
שימו לב שיש לכם כבל לטעינה ציבורית ברכב. מפני שבהרבה מקרים אין כבל מובנה בעמדות הטעינה.
תכננו את העצירה לטעינה בערך באמצע הדרך, כדי שהסוללה תספיק להגיע עד העמדה וממנה ליעד.
רוצים לדעת הכל על רכב חשמלי וטעינת רכב חשמלי בישראל? אתם במקום הנכון!
תוכלו לקרוא במאמרים באתר שלנו ולדעת כל מה שצריך על טעינת רכבים.
יש לכם שאלות נוספות? אתם מוזמנים לחייג אלינו או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!