שמירה על הסוללה ברכב חשמלי - מה חשוב לדעת?

תוכן עניינים

איך לשמור על הסוללה ברכב חשמלי?

האם שמירה על הסוללה ברכב חשמלי אפשרית? ומה צריך לעשות?

סוללת הליתיום כבר מזמן הופכת למרכז הפעילות במוצרים מבוססי סוללות. ניתן למצוא סוללות ליתיום במחשבים ניידים, טלפונים, מברגות ומקדמות. וכמובן, איך לא, גם ברכבים חשמליים. 

לעומת מכשירי חשמל אחרים, ברכב החשמלי הסוללה גדולה מאוד. לכן, המחיר שלה יקר מאוד, ובכך הופכת לרכיב היקר ביותר ברכב החשמלי.

בדומה לטלפונים ניידים או מחשבים, הסוללה מאבדת מתפקודה ככל שהזמן עובר.

כל שינוי בתפוקת הסוללה יכול לגרום לשינוי באופן הנהיגה שלנו ובתדירות הטעינה.

ביצועי הסוללה הפוחתים עם הזמן יכולים להיות המכה בגלגל בעולם הרכב החשמלי. תחשבו שהרכב שלכם מאבד מטווח הנסיעה שלנו משנה לשנה.

האמת שזה לא רק ברכבים חשמליים. גם ברכבי בנזין או סולר המנוע מאבד מיעילותו לאורך הזמן.

אם כך, הרי שאם נצליח למטב את יעילות הסוללה לאורך זמן נוכל רק להרוויח. אז איך אפשר לשמור על הסוללת לאורך זמן?

הכנו לכם מאמר שיעזור לכם לשמור על הסוללה ברכב שלכם ככל האפשר.

שמירה על הסוללה ברכב חשמלי

מה הירידה בתפוקת הסוללה?

למרות שטווח הנסיעה בסוללת רכבים הולך וגדל. ישנה דאגה (מוצדקת) בנוגע לחיי הסוללה וירידה בתפוקה ובביצועים.

השאלה הגדולה היא: מה הירידה בביצועים וכמה זה משמעותי?

השאלה כמה פעמים הסוללה תוכל לספק טווח מקסימאלי ללא טעינה היא שאלה מעולה.

התשובה היא אינה חד משמעית ומדויקת. ברגע שבוחנים רכבים חשמליים ישנים יותר ללא מערכות קירור. אפשר לראות ירידה של עד 20 אחוזים ב-5 שנות נסיעה.

לעומת זאת, הרכבים המיוצרים כיום מצוידים במערכת קירור פנימית. המערכת מסייעת בקירור הסוללה ובכך טווח הנסיעה גדל עד פי 4.

מה שאומר שתפוקת הסוללות ברכבים החדשים יורדת בבערך 10% לכל 200 אלף קילומטר.

טיפים לשמירה על סוללת הרכב החשמלי

הכנו לכם מספר טיפים מרכזיים שיעזרו לכם בהפחתת ירידת התפוקה בסוללת הרכב.

1) טעינה מלאה – ברוב דגמי הרכבים החדשים, ניתן להגביל את טעינת הרכב כדי שהרכב יפסיק את הטעינה באחוז מסוים. עדיף להגביל את הטעינה עד ל-80%. כדי שהרכב לא יהיה הרבה עם סוללה מלאה. כמובן שאם יש נסיעה ארוכה מדי פעם אפשר לטעון עד 95 או 100 אחוזים.

2) הימנעות מטעינה מהירה – טעינה מהירה היא טעינה בהספק גבוה, לכן הסוללה מתחממת מאוד. טעינה מהירה מדי פעם לא תגרום לנזק, אבל לעומת זאת טעינה באופן קבוע יכולה לגרום לנזק לסוללה בטווח הארוך.

3) הימנעו מחשיפה לטמפרטורה קיצונית – בזמן שהרכב בטעינה כדאי שהטמפרטורה תהיה לא חמה מדי ולא קרה מדי. אם אפשר לחנות את הרכב בצל בכדי שמערכת הקירור תוכל לפעול באופן אפקטיבי.

4) נסיעה חסכונית – בדומה לרכבי בנזין, בהם לחיצה חזקה על הגז זוללת את הדלק וגם יכולה לפגוע במנוע. אותו דבר גם ברכב חשמלי, הקפידו להימנע מלחיצה חזקה על הדוושה. 

סוללת הרכב החשמלי ברכישת רכב מיד 2

שוק הרכב החשמלי הישראלי אינו מהווה נתח שוק משמעותי בשוק הרכב. אז בטח ובטח ששוק הרכב החשמלי יד שניה קטן במיוחד. אבל השינויים הקיצוניים בשוק הרכב בשנים האחרונות. יכולות להעיד שבעוד מספר שנים שוק הרכב חשמלי יד שניה יגדל משמעותית.

רכב משפחתי ממוצע נוסע בין 190 ל- 220 קילומטרים במהלך חייו.

הקילומטר הממוצע לנסיעה בשנה הוא 17,000 ק"מ. לכן, לפי החישובים הרכב החשמלי מאבד במהלך חייו בממוצע 15% מתפוקת הסוללה.

חשוב לזכור, כשקונים רכב חדש יש אחריות על הסוללה לכ-8 שנים. כך שאם קניתם רכב בן 5 למשל יש לכם עוד 3 שנות אחריות על הסוללה.

לסיכום, בעוד מספר שנים טווח הנסיעה של הרכבים יהיה מעל 600 ק"מ. לכן גם אם הירידה בתפוקה תהיה 20 אחוזים הטווח יהיה 450 ק"מ בממוצע. טווח כזה מספיק כמעט לכל משפחה ממוצעת לנסיעה שוטפת.

רוצים לדעת עוד על רכב חשמלי? קראו את המאמרים והמדריכים באתר שלנו.

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!